fredag, januari 15, 2010

.....

Jag som tyckte att jag uttryckligen sa att 2010 skulle bli ett bra år? Inte då. Jag gjorde misstaget att hämta min tenta i Filmkritik. Jag fick visserligen C på kursen, precis som jag väntat mig. Men min lärare tycker jag har varit väldigt hård i min kritik av mina kurskamrater. Eh. Det var det som var själva uppgiften! Jag blir så less. Vi fick i uppgift att skriva tre recensioner. Varje recension avhandlades under ett seminarium. Och jag är jag. Jag håller inget inne. Har någon gjort något fel så säger jag det. Okej att jag kanske skulle kunnat linda in skiten men jag tycker väl att folk kan köpa lite skinn på näsan också. Det är inte som om jag bara varit negativ. Faktum är att jag alltid kommit med konstruktiva förslag. Och kommit med en del beröm.

Men sen kan jag bli så less på mig själv. För mina recensioner berömde hon ändå. Hon tyckte dessutom en av dem var riktigt bra. Ändå är det enda jag fokuserar på att jag varit väldigt hård. Väldigt hård. Det liksom går på repeat i min hjärna.

Well. Sen då. Skulle jag låna en bok jag behöver till tentan jag ska skriva som ska vara inne nästa torsdag. Ja men då har jag en skuld på 127 kronor vilket gör att jag inte får låna boken. Och jag har inga pengar på mig, bibblan tar inte kort, jag har inte tid att hämta ut och bibblan stänger sju, och jag jobbar till sju.

Jaha. Okej. Jag försöker bounca tillbaka. Ringer för att kolla om det finns platser kvar till ABF-kursen i jag tänker inte berätta vad för ni kommer ändå få reda på det sen när jag är rik och berömd. Men näe. Jag blir tredje reserv. Tilläggas bör att det bara finns tio platser. Men ändå. Den startar inte förrän i mars, jag tyckte jag var tidigt ute. Och det som retar mig allra allra mest är att jag varit på väg att anmäla mig hur länge som helst. Jag vill seriöst skjuta någon eller något. Det finns andra kurser i samma ämne men då är det någon som redan blivit rik och berömd och som tar endera 6 eller tio tusen. Jag tänker inte betala tio loppor för något som skulle kunna kosta mig under tusingen.

Jag har tänkt att det finns någon mening med det här sistnämnda. Att det här betyder att jag ska få växa till mig och samla på mig en massa saker som sen när jag får chansen kommer vara alldeles lagom. Men samtidigt var det verkligen det här jag ville göra nu. I vår. Målet var liksom att ha fixat det till i maj och gjort debut innan sommaren. Men som dom säger. Människor planerar, gud skrattar.

Egentligen vill jag bara gå och lägga mig så den här dagen tar slut någon gång men måste nog plugga ett par timmar så att jag med gott samvete kan träna imorgon. Hade tänkt gå ut men jag fick mens och och stinker järn så det vore bara rent självplågeri att gå ut.

Jag har i alla fall fått se bilder på nästan helt nyanlända brorson. Han anslöt oss på planet jorden i onsdags morse och är jättesöt. Inget namn än men jag hoppas det blir en Valle, Ville, Ossi eller Malte.

4 kommentarer:

Rabbi von Sydow sa...

Jag har också 100:- i skuld på bibblan. Hänger inte där så ofta längre, men förr brukade jag låna böcker hem utan att registrera dom, bara hem, läsa, sen tillbaks in i hyllan.

Svårare nu, i know.

Vadå, antingen ska du plugga KBT (meh!), eller så är det riddim-produktion med Sophie Rimheden - hennes kurs börjar snart. :D

/Me Nah Call no Name, Oh Nancy!

Eveliina Kokko sa...

Plugga KBT för tusen spänn? Det låter lite bra för att vara sant? Men jag är straight dynamisk psykoterapi tyvärr. Med yttepytte KBT inspiration. Men det ligger minst femton års livserfarenhet fram. När jag hittat en sugardaddy som kan bekosta Humanovakursen jag vill och ska gå!

Och inte riddimproduktion heller faktiskt. Du kan ju fortsätta gissa...

Rabbi von Sydow sa...

Tja... tänkte nån KBT-kurs på ett par veckor (det verkar räcka).

Håller med dig, visst, KBT är det poppis att klanka på nu, men jag håller med, backlash för KBT och heja Dynamisk psykoterapi.

Om 15 år, lite länge väl?

Ja, var är Sugarmama?

Riddim var mest skoj, men kursen verkar bra!

...gissa ABF-kursen var svårare. Nått med hantverksproduktion?


...eller nått med tidsresor? Det kan bli nått det, om en 100 år!

Nä, nu ska jag ta mig en cider, se på The Stars at Slottet, och hoppas på att en tjej jag gillar så småningom ringer efter jobbet.

Eveliina Kokko sa...

om femton år har jag hunnit bli en klok vis gumma. själv skulle jag ALDRIG gå i terapi hos någon som är under 35 och förstår därför om ingen skulle vilja gå hos mig om inte jag är lite till åren.

näe inte hantverksproduktion heller.

tydligen måste man betala hela summan på bibblan om skulden är över 125. Under 90 räcker det om man alltid håller sig under 90. Men den iranska tanten som hjälpte mig såg mellan fingrarna och lät mig delbetala trots att min skuld egentligen var för stor. hon är dagens hjälte. sen älskade hon mitt namn. sånt värmer ju alltid.