lördag, januari 16, 2010

Jag känner verkligen med de drabbade i Haiti. Men. Den här insamlingsivern. Den äcklar mig. Haiti är ett av västra halvklotets fattigaste länder. Var har den solidariteten varit när landet plundrats på allt av värde? När despot efter despot sugit ur befolkning allt vad kraft och vill säga? I mina ögon är det en minst lika stor katastrof som den landet precis drabbats av, men människor oförmåga att faktiskt sätta sig in samhälleliga problem gör mig närmast mållös. Det är för att vi inte hjälpt till tidigare, som vi nu måste hjälpa extra mycket. Och visst att vi gör det, men jag tycker det är så tragiskt. Hur hade det varit om vi faktiskt ställt upp lite lite tidigare. Då hade inte landet varit utelämnat endast till vår goda vilja.

2 kommentarer:

Janne sa...

Alla har vi våra ursäkter!

Anonym sa...

helt rätt ang Haiti