fredag, juni 19, 2009

Kvarglömt

Alla som läst Rocky lite flitigt som jag, vet att när tjejer sover över hos den där byrackan tycks det glömma minnet hemma, för han har ju en liten, föga smickrande, insamlingslåda där man kan hitta smycken, hårspännen och annat som de, när i all hast gjort sin reträtt från jyckens tillhåll någonstans på söder, glömt kvar.

Detta har fått mig att undra,om tjejer glömmer smycken och hårspännen, vad kan då killar om möjligt glömma kvar? Och jag har nu fått ett svar. För kvar efter att han gått i måndagsmorse var ett paraply. Det regnade när vi kom hem, men det regnade inte tillräckligt mycket när han gick, för att han skulle påminna sig själv om att ta det med. Nu har jag inte någon låda full av paraplyer, tack och lov, men om det blir en i flera bemärkelser blöt sommar så kan det mycket väl hända att det ändras och det snabbt. Dessvärre var paraplyet han glömde av den storleken att det inte ryms i min handväska, så det var ett verkligt nedköp. Men å andra sidan var det svart, vilket gör det till ett mycket bra komplement då de övriga två jag har( som jag köpt eller stulit själv, väl värt att notera ) är mönstrat, respektive blått.

Jag förstår för övrigt inte hela grejen med att de män som satt foten i mitt lilla kyffe dumpar allt de har för händerna ( dvs klockan, ringar, armband och även örhängen) på mitt mycket lilla och redan av böcker och tidningar överbelamrade nattduksbord. Ska jag ta det som att de känner sig som hemma? Jag antar det.

Inga kommentarer: