onsdag, juni 17, 2009

...

Med Svt är det helt enkelt så att man får ta det onda med det goda. Att de å andra sidan visar Sjukan och Pistvakt på bästa sändningstid fredagar uppvägs av att Hammarkullen visas på måndagar och Kvarteret Skatan visas på torsdagar, och att man också kan beskåda dem på webben. Jag kan ändå inte låta bli och fråga mig om det inte finns något annat att damma av. Och jo, det finns det. Här är ett antal serier jag tycker Svt borde visa i repris istället för Sjukan och Pistvakt.

Svensson Svensson
Storstad ( bara att det fanns en karaktär som hette Koma är väl värt det)
Rederiet
Goda Grannar ( förmodligen bara jag som vill återse Goda grannar)
Varuhuset
Nilecity
I manegen med Glenn Killing
Varan-tv
Ebba och Didrik
Dönickar och dårfinkar
Det nya landet
Tusenbröder
Glappet

4 kommentarer:

MajjaStar sa...

Men hallå nu tycker jag att du glömde
GOLTUPPEN.
Så jävla bra

Eveliina Kokko sa...

har aldrig hört talas om.

RvS sa...

...aldrig hört om Goltuppen, märkligt. Finns att ladda ner. Men kolla hellre in Den Svarta Cirkeln, för bra svensk, old school krim (fast den är mer thriller, men bra).

Just, och vad som bör visas i reprise - Ärliga Blå Ögon!

Tusenbröder finns att köpa, Glappet - bara VHS! Favvo!

http://thepiratebay.org/torrent/4284505/Den_svarta_cirkeln.Swedish.DVDrip.XviD-elements

Anonym sa...

Goltuppen sändes på tv 4 ifs...
Skrevs av Leif GW så bara det säger allt, se den. Om inte för det så för Thorsten Flinck, innan han kukade ur...
Goda Grannar kan jag hålla med om, haha... Hon som hade cafét är väl med i Hemsöborna eller vad fan den heter som går i repris nu...