måndag, september 10, 2007

Hurra!!!

På fredag börjar The Wire om. Jag längtar så ofattbart mycket, bara att se Kobraintervjun med George Pelecanos var fenomenalt. Tråkigt nog jobbar jag på fredag, och Svt har valt att lägga reprisen på lördagnatt då jag också jobbar. Oddsen för det orkar jag inte ens räkna ut. Jag har skrivit om det tidigare men en serie som The Wire ska inte sändas 22.25 fredagkväll, eller för den delen lördagar mellan 1 och 2. Serien är ju minst lika bra som Sopranos, men att Svt sände första två säsongerna under namnet I narkotikans spår, lyckades ju skrämma iväg alla potentiella tittare fullkomligt. Och de som vid det här laget upptäckte serien är såna freaks att dom följer serien i den takt den visas i USA. Vilket gör att Svt tänker att om någon fortfarande inte hunnit se sjätte säsongen, så är det en småbarnsförälder som är ledig fredagkväll och inget bättre har att göra än att kolla på tv.

3 kommentarer:

Malena sa...

http://www.tvtorrents.com/

Culkin sa...

Malena:
Visst, vill man verkligen se en serie går det att ladda ner.
Men vissa gillar att fortfarande se serierna på tv, det är inte samma sak att vänta på att avsnittet ska ploppa upp på nätet så fort det sänts i usa.

Malena sa...

Men Eveliina kan ju inte se det för hon jobbar när det går, om jag fattat saken rätt.