lördag, oktober 31, 2009

Vill du smaka på den?

Att jämställdheten har en ganska lång bit att vandra blir jag varse varje gång jag mot bättre vetande hamnar i säng med någon av motsatt kön, som så fort kalsipperna åkt av frågar om jag vill suga. Come again? Till och med killar jag trodde att jag gillat har insmickrande kommit smygande och frågat om jag inte "vill smaka på den", och inbillat sig att de sagt det med viss charm i rösten. Och det här förstår inte jag. För att jag skulle sätt mig i grensle över deras ansikte och fråga dem om de ville slicka lite, det finns liksom inte på kartan. Det skulle aldrig falla mig in, men varje gång en kille tar för givet att en tjej bara för att hon är tjej, gillar killar, och gillar sex, också gillar att suga snopp, får jag god jävla lust.

Jag tycker det här illustrerar rätt väl vad som är skevt med inte bara kvinnors sexualitet, och på vilket sätt den tycks existera bara för att tillfreddställa männen, att det är det som blir den kvinnliga tillfredställelsen. Inte att tillfredsställa sig själv, eller bli tillfredställd av någon annan. Kvinnans sexualitet går i första hand ut på att tillfredställa män, så är det bara! Det här är så inrotat i hela vårt samhälle, att killar inte ens skäms, eller frågar sig varför de tar för givet att någon vill snaska deras kotte. För de förväntas själva vilja att någon gör det, och förväntar sig att någon ska vilja göra det, både för deras och för sin egen skull. Helt sjukt! Jaja, nu har jag väl skrämt bort mamma och pappa för några månader framöver, och tar jag upp detta nästa gång jag pratar med någon av dem kommer de raskt byta samtalsämne. Det är ju alltid något.

1 kommentar:

Mamma sa...

Ingen fara gumman...