lördag, oktober 03, 2009

På låtsas och på riktigt

The Hills. Är det på låtsas eller på riktigt? Spelar det någon roll? Eller är det själva poängen, att vi inte ska veta?

Själv tycker jag det är sjukt underhållande, för att det är så långt ifrån min egen verklighet att det blir skrattretande. Och sen den här hajpen som skapats kring hela serien, den i sig gör ju att det blivit en sån hausse, ännu mer förvånande.

För jag är verkligen så förbryllad, och förundrad över serien och karaktärerna. Jag tänker inte låta mig provoceras över hur korkade somliga av dem är, bara förundras och förbryllas.

För hur tänker dom egentligen? Det kan ju inte vara på riktigt? Är det för att hon skrattar hela vägen till banken som Heidi Montag går med på att låta sig förödmjukas så till den milda grad att hon framstår som det största offret tv någonsin skådat? Vilken mentalt frisk människa går till en bar, söker upp bartendern som flörtat med hennes pojkvän, och tror på vad den bartendern säger? Hur kan hon ta ett ord av det som bartendern säger på allvar? Stackars brud säger jag bara. Eller? Är det hon som skrattar sist?

Kan någon förklara det för mig, hur någon kan utplåna sig själv och sin självrespekt så fullkomligt att de låter sig förnedras så mycket som den bruden gör? Jag förstår verkligen inte. För mig är det fullkomligt obegripligt. Det kanske är smart just nu i stunden, men sen då? Någonstans vet hon ju vem hon är, och jag antar att det är det hon tröstar sig själv med. Att hon vet, och att det inte har någon betydelse vad andra tror eller tänker. Men gör hon verkligen det? Är inte allt det här ett bevis på att hon inte har någon som helst jävla aning?

2 kommentarer:

Rabbi von Sydow sa...

Måste rusa, hinner inte läsa all text, men The Hills, suger, sett högt 5 min.

Go deh.

the hills & the city sa...

mitt svar e pengar, mönniskor gör allt för pengar, men det e underhållande=9