måndag, oktober 26, 2009

Solna livs

"Min" grönsakshandlare ska sälja sin butik och flytta till varmare breddgrader. Det unnar jag verkligen honom. Killen går upp i ottan för att hämta frukt i Årsta, och jobbar sen hela dagen till klockan tio, sju dagar i veckan! Jag skulle nog lessna efter en vecka. Han behöver semester, det har jag sagt till honom i vad som känns som en evighet. Samtidigt kommer jag sakna honom så sjukt mycket! Han ger mig rabatt, skarvar när han inte har växel, frågar alltid hur jag mår, undrar hur det är med min kolonilott, och bryr sig på det stora hela väldigt mycket om mitt väl och ve!Så mycket att han i julas fick en godisstrut full med smörkolor. Och nu ska han alltså åka bort! Det är nu jag inser hur mycket en så liten grej som att någon dagligen frågar hur man mår, och med det faktiskt bryr sig, spelar roll! Visst att det säkert kommer dyka upp fler som undrar hur jag mår, men han har liksom alltid funnits där som en ständig påminnelse om att folk faktiskt tycker om mig.

Inga kommentarer: