fredag, oktober 09, 2009

Idol eftersnack

Nu såg jag bara snabbgenomgången av de första fem artisterna, men av den att döma var Carolina inte så jäkla bra. Inte bara var det låtvalet som låg henne i fatet, hon sjöng en ganska skränig låt på ett alldeles för välpolerat sätt. Det funkade helt inte! Men sen så var hon också rent ut sagt för jävligt stajlad. Den där kjolen skulle nog inte göra någon, allra minst henne, rättvisa. Jag kan förstå att stylisten försökt leva upp till förlagan, men det kändes bara så fel.

Fel kändes också Rabihs stajling. Det såg som han åkt i en tidsmaskin till valfri amerikansk ungdomsserie från 1980-talet. Jag kan se visionen Kling hade, men det funkade helt enkelt inte i praktiken.

Det kändes lite skumt att Carolina fick duellera mot Eddie, för så sur var han inte, inte i mina öron i alla fall. Då tycker jag Nicklas var sjukt mycket sämre. Faktum är att han ger ett så blekt intryck att jag fortfarande inte lärt mig vem han är.

För övrigt känns det som att Idol verkligen, efter hur många säsonger det nu är, verkligen har växt in i sin kostym. Eftersnacket i loungen känns skönt avslappnat, och i och med den får man chansen att ytterligare lära känna artisterna och hur de hanterar scenframträdandet. I det avseendet var det så underbart att se Mariette så där skönt laid back sitta där i skräddarställning, i jämförelse med det labila intryck Camilla fortsätta ge.

Camilla är verkligen provocerande jäkla dålig. Enda anledningen till att juryn inte sågade henne ikväll var att hon helt enkelt inte var lika dålig som hon varit tidigare. Därmed inte sagt att hon var bra. För de där "eh, eh" som hon flinkade in efter varje låtrad blev verkligen direkt plågsamma. Tjejen tar ju i så hon spricker! Hon är inte bra, och hon förtjänar inte att vara med. Så är det bara!

Och så Tove då. Det är verkligen en stjärna i vardande! Hon får det att se så lätt och ledigt ut, och för det är hon värd all respekt! Hon och Erik verkligen utklassar de andra i scennärvaro och rutin. Jag tror starkt att det kommer stå mellan dessa två. Möjligtvis kan Mariette hota dem lite, men i slutändan är hon för "konstig" för att verkligen vinna publikens hjärtan.

Inga kommentarer: