söndag, oktober 04, 2009

To the day I die



Efter att Jah Cure fått det som måste vara den mest påkostade videon i reggaens historia, till Never find, något som till viss förvånade mig, är jag lite besviken över videon till Yuh love. Rytmen är så minimalistisk och modern, att jag väntade mig en video i samma stil. Lite lätt dokumentär känsla, som verkligen fångar vad Vybz och ingen annan känner. Men näe, det blir det gamla vanliga. Det är bilar, det är bling, och även om budskapet går fram tycker jag det är riktigt dåligt. Ställer jag för höga krav? Näe. För kan man göra en video som Never find, kosta på sig att någon står med en hårtork och blåser den i fejan på Jah Cure när han sjunger, så nog kan man använda sin fantasi lite mer när det kommer till den här låten också? Men å andra sidan är jag förvånad över att man överhuvudtaget väljer att göra en video, bara det förvånar mig, och det lika mycket varje gång. Äh,jag kanske borde sluta snacka skit och bli videoregissör en gång för jävla alla.

3 kommentarer:

Rabbi von Sydow sa...

Bra låt, men videon känns ju inte direkt modern eller trendig. Ser lite hemgjord ut. Gaza-typsnittet/loggan såg ju hemsk ut, den med. Inte direkt Major Lazer-stuk på videon.

Rabbi von Sydow sa...

Bra låt, men videon känns ju inte direkt modern eller trendig. Ser lite hemgjord ut. Gaza-typsnittet/loggan såg ju hemsk ut, den med. Inte direkt Major Lazer-stuk på videon.

Rabbi von Sydow sa...

oh, dubbel