söndag, oktober 04, 2009

Idol,

För mig är det helt obegripligt att Camilla gick vidare i Idol. Men samtidigt kanske man kan se det som ett tecken på att folket vill ha någon som Camilla, det vill säga mer schlager, i Idol. Oavsett hur ogärna Andreas, Laila och Anders vill erkänna det.

Men jag förstår mig inte på den där Camilla. Hon har ägnat hela veckan åt att slakta om inte bra, så i alla fall inte så där jättedåliga låtar. Hon tillför inget nytt.

Själv är jag kär i Tove, och lite i Erika också. Tove är ju mer originell, men jag gillar nog Erikas röst bättre. Carolina är precis som alla säger lite tråkig, just för att hon sjunger så perfekt. Det finns liksom inga skavanker där.

Av killarna har ingen imponerat brallorna av mig än. Mest för att ingen av dem riktigt levererar på scen, mer än kanske Erik. Och jag verkligen hoppas att han blir den som går längst av killarna, även om Eddie nog kommer bli en alldeles för stor flickfavorit för att kunna bortse ifrån. Och kanske inte bara flickfavorit. En bildsökning på nätet gjorde att jag kom över lite lättklädda bilder på den där sammetsögda killen, och redan innan han ens blivit uttagen har han blivit ett runkobjekt bland delar av cyberbögarna. Spännande!

Inga kommentarer: