lördag, oktober 31, 2009

Kolashot

Igår hamnade jag på Skeppsbar av alla sunkställen här i världen. Musiken sög, klientelet stod för den största överraskningen, och föga förvånande var bartendern inte direkt något ljushuvud. För när min kompis pojkvän bad om en lakritsshot, tog han första bästa shotsflaska och hällde istället upp en kolashot, och det utan att säga något om saken. Var gick den här jeppen sin bartenderutbildning? Inte var det den som man fick se prov på i Semestersvenskar inte! Så min kompis konstarerar att den luktar kola, inte ser ut som en lakritsshot, och att den också smakar just kola. Hon försöker konfrontera bartendern med detta men får då höra att lakritsshotsen var slut och att han tog det han hade. !!!!!! Tog det han hade. Så om jag ber om en öl och dom inte har det, då kanske jag får en cider istället, men det får jag inte veta förrän jag druckit en droppe. Men vad kan man förvänta sig av ett ställe som Skeppsbar, egentligen? Inte att bartendern vet att Sambucca kan fungera som en ersättning för lakritsshot? För det var inte som om det gick för honom att han hade kunnat erbjuda min kompis det istället. Istället fick jag, som gäst, fråga om dom hade Sambucca, och föreslå att han kanske kunde fixa en sådan istället. Jag borde begärt en öl för besväret. Det vet väl tamefan vem som jävla helst att Sambucca smakar lakrits? Om inte annat är det väl inte för mycket begärt att bartendern på en slarvig sylta vid Slussen vet det. Om nu lakritsshoten är slut det vill säga. Då måste man rimligtvis försöka hitta en lösning på problemet, inte bara sopa det under mattan genom att hälla upp kolashot och låtsas som om det regnar.

3 kommentarer:

MajjaStar sa...

Ja jävlar vad kass musik det var där.
Tur att vi fick shake it till Shakira Shakira i alla fall.
Next time, another place.
Definitivt.

Anonym sa...

Vem fan beställer lakritsshots nuförtiden?

Eveliina Kokko sa...

ja, den var ju slut på skeppsbar, så min gissning är: ganska många.