tisdag, december 14, 2010

Topp hundra

Har ägnat helgen åt att snickra ihop en årsbästalista. Det är mycket jobbigare än vad det låter. Till att börja med finns inte alla låtar i Spotify. Men sen upptäcker jag fler och fler låtar jag "glömt" och tvingas göra om vissa av dem mer eller mindre. Ironin i att vissa låtar jag vill ha med inte finns och att de låtar jag inte tror finns faktiskt gör det. Monumental. Dem jag saknar allra hårdast är Reggae Music med Sizzla, Save yourself med Jah Cure och Imperfectly Perfect med Pato Pooh och Ricky. Ah well. Save yourself hade till råga på allt hamnat på topp tio om den funnits och det verkligen svider att den inte finns. Men jag är extremt glad att Big Machine finns. Närmast obeskrivligt glad.

Håll till godo.

Har snokat runt bland andras listor och är förvånad över hur lätt folk tar på begreppet ÅR. Ett par låtar som återkommer är Drakes Best I ever had och vad som helst från Alicia Tangents senaste och bägge dessa kom 2009. Var är världen på väg?

Inga kommentarer: