onsdag, december 15, 2010

...



Godmorgon mina underbara läsare! Tänkte låta er börja dagen med den här underbara låten. Blir man inte tårögd när man hör den är man endera cyniker eller psykopat. Jag älskar den och är, trots att han är alldeles för smal för min smak, beredd att gifta mig med honom. Han har liksom i en låt lyckats sammanfatta hela min livsfilosofi. Det här reggaens Love is all you need. Kanske inte kommer slå i år men om femtio år kommer den vara en klassiker. Helt övertygad.

Såg en teaser för Jah Cures nya skiva som är tänkt att släppas nästa år. Gästande artister är Rick Ross, Jazmine Sullivan, Mavado, Keri Hilson och, ingen mindre än en annan av alla mina män, nämligen Tupac Shakur. Nu tror ju Jah Cure säkert att han är en värdig arvtager till Tupac, och försöker rida på att de bägge suttit inne, men jag är ändå väldigt nyfiken på det här. Det kan bli precis hur som helst. Jag är dock liiiiite orolig för att Jah Cure rör sig alltför långt bort från där han hör hemma. Låten med Rick Ross föll mig inte alls i smaken. Inte på grund av Rick Ross utan på grund av beatet. Cure funkar helt enkelt inte på såna beats. Inte i mina öron i alla fall.

Inga kommentarer: