onsdag, december 15, 2010

101215

Pratade bantning och mat med kompis och precis just då kom en ganska kraftig kvinna och ställde sig precis intill oss. Asså, jag väger kanske två tredjedelar av vad hon väger. Korvfingrar och tunnhårig. Och för ett ögonblick övervägde jag att faktiskt sluta prata om det bara för att hon kanske tog illa vid sig. Men sen kom jag på mig själv att ta överdriven hänsyn. Jag kan inte ta ansvar för hennes känslor, och det här är något jag måste påminna mig själv. Jag måste lita på att hon faktiskt säger ifrån om hon tar illa vid sig, och inte ta ut något förskott. Och till att börja inte vara fullt så självupptagen att genast tro att hon överhuvudtaget bryr sig. Problemet är ju bara att jag utgår från mig själv och som det gamla mobboffer jag är, tror jag alltid att allt folk säger är en pik. Okej, i viss mån har jag vuxit ifrån det här beteendet men jag har en osviklig förmåga att tolka allt, oavsett vad det är, som något av en pik mot mig. Det kan vara precis vad som helst.Utan några som helst överdrifter.

Inga kommentarer: