torsdag, december 02, 2010

101202

Mamma tyckte vi skulle köpa färdig risgrynsgröt men där går min gräns. Hon tyckte det var gott, jag tycker det smakar opersonligt och plastigt.

Igår började jag tjafsa med en tant i bastun på Friskis. Till mitt försvar vill jag säga att jag har pms. När jag kommer in i bastun har någon( alltså tanten) hängt sin handduk och sitt mycket välanvända sittunderlag på tork precis framför hällen. Jag vill helst inte ta i någon av dessa saker ens med tång. Sittunderlaget låg precis i skottlinjen för vattnet som jag kastade och plötsligt kommer tanten inrusande och skriker åt mig att inte blöta ner den. Då säger jag att hon ju kunde hängt dem på tork VAR SOM HELST I BASTUN eftersom att värmen ju cirkulerar, det inte är varmare eller torrare någonstans i hela bastun. Men då anklagar hon mig för att säkert blöta ner hennes kära sittunderlag även då. Seriöst? Att jag med flit skulle skopa vatten på hennes underlag bara så där på måfå om det låg på bastulaven? Jamen visst, det är sånt jag roar mig med, för jag är hobbypsykopat. Då säger jag till henne att om hon på allvar tror det är hon lite paranoid. Sen står hon och torkar sitt underlag i typ vad som känns en evighet och går ur bastun. Jag fortsätter svettas och in kommer en tjej i min egen ålder och jag öser på vilket hon inte har något emot. Precis när jag bestämt mig för att det får bli en löyly ( försök översätta det ordet den som kan) till öppnar såklart den här människan dörren och jag kan med egna ögon se hur det där underbart varma molnet av fukt försvinna ut i duschrummet. Så. Det var det.

Jag kommer få en julklapp i år och för att stävja det har jag beslutat att ge mig själv en himla massa. Har redan köpt en prenumeration på Café. Det hade jag ändå tänkt göra så då var det lika bra nappa på ett absurt bra köp. Vidare blir det J'adore Diors presentförpackning. Man får parfym, en necessär och någon typ av bodylotion för lite över 600. Det är som taget! Sen ska jag köpa ett duntäcke och en Dn-prenumeration också. Kanske lite hutlöst dyrt smink också.Jag är nog jordens bästa jultomte tror jag!

Well, nu tänkte jag ta och lägga upp en plan för hur jag ska gå ner 25 kilo nästa år!

Inga kommentarer: