onsdag, april 07, 2010

Tvångstankar

Inte nog med att jag inte gärna kan gå till samma klubb i samma utstyrsel flera gånger, jag kan inte heller gå till samma ställe, även om det är en annan klubb, i samma utstyrsel. Visst, i längden blir det ju omöjligt att hålla reda på vad hade på mig på vilken klubb och när. Och jag drar väl gränsen vid något år eller så. Men ändå. Målsättningen är att jag ska kunna variera mig så mycket som jäkla möjligt. Men frågan är väl när det börjar gå för långt. Vill jag ha en klänning så är det väl bara att jag har den på mig? Varför låter jag mig hämmas eller hindras av att jag råkat ha den förut för länge länge sen?

Jag kan bara inte leva med tanken på att någon var där samtidigt som jag förra gången och precis som jag kommer ihåg vad jag hade på mig och sen konfronterar mig med den informationen? Inte för att jag lägger vad andra har på sig på minnet. Skulle aldrig drömma om att försöka komma ihåg vad någon annan än jag hade på mig för ett år sen.

Inga kommentarer: