måndag, april 12, 2010

High maintence

Inte nog med att det med mina krav är nästintill omöjligt att hitta en lägenhet som kanske, eventuellt, möjligtvis skulle kunna funka. När man väl har gjort det måste man dessutom ha tid och möjlighet att gå på visningen. Så var nu egentligen inte fallet med denna men jag får se till att ta mig tid, för det här med gemensamt kök funkar inte längre. En av de boende slipper städa köket, med motiveringen att hon ju aldrig är i köket. Kände att min gräns gick där någonstans. Även om det så betyder att jag flyttar längst ut på Gröna linjen till det där stället jag egentligen bara känner genom Mikrofonkåt.

På plussidan
- Eget kök
- Låg hyra

På minussidan
- Längst fucking jävla ut på Gröna linjen

Jag vet som sagt inte vad jag ska göra. Jag har försökt fråga den där kloka gumman som sitter och stickar någonstans i min hjärna, hjärta eller var fan hon nu behagar hålla hus men hon bara sitter där och stickar och stickar och tycker jag ska vänta med att bestämma något tills jag sett den.

Inga kommentarer: