tisdag, november 24, 2009

Lite mer om menskoppen

Inte för att någon har påstått att jag är fett ohygienisk som använder menskopp. Men jag vill ändå, för att det inte ska uppstå några missförstånd,klargöra en sak. Ja, efter varje mens är rekomendationen att man kokar menskoppen. Detta för att den ska bli helt ren. Mellan varje töming tvättar man den med tvål, men genom att också koka den dödar man alla eventuella bakterier. Det här är det som jag upplever flest personer reagerar på, om man bortser från hur meckigt det är att sätta in den, och hur äckligt somliga tycker det är att tömma den. Och på sätt och vis har jag full förståelse för att det är lite äckligt. Men. Om man har något innanför pannbenet så hoppas jag att man förstår att man inte använder vanliga matkastruller, utan köper en speciell kastrull som är avsedd endast för menskoppen? Det har i alla fall jag gjort, något annat skulle vara rätt uteslutet.

1 kommentar:

Kassie sa...

Detta är mycket intressant, för jag tycker det verkar läbbigt inte äckligt utan läskigt och avstår bestämt menskopp.

MEN. att koka den i samma kastrull som mat känns inte lika läskigt, för man kokar ju för att ta död på alla bakterier, right?

Dock är det ändå tryggt att veta om jag får komma på middag hos dig någon gång:)