måndag, november 09, 2009

Ett inlägg från förr

Oktober 2007 skrev jag

Har gått och längtat, trängtat och verkligen sett fram emot den första snön hela veckan. Det har varit svinkallt, till och med med mina måntt mätt. Så min besvikelse över att vädret gjort värsta vändningen nu och det är typ "varmt" och regnar får mig att vilja gråta i kapp med dropparna som faller.

När jag alldeles nyligen röjde i min bokhylla, där jag av någon fåfäng anledning sorterat pocketböckerna efter färg och nyans, ramlade över Strages Mikrofonkåt och såg bilderna så väcktes en stilla undran om var alla dom där rapparna som släppte en skiva och sen inte hörts av egentligen har tagit vägen. Var är Ayo och Feven? Var har dom tagit vägen?

På gymmet har spinningtränaren valt Florence Valentins Pokerkväll i Vårby Gård som en av låtarna att flåsa till. Vilket väl är kul, nu när jag börjat komma över min ilska över att gruppen bara gör Clash på svensk, men är det kul också när det sitter en tjejkvinna i 55 årsåldern bredvid och sjunger fel i refrängen?

Inga kommentarer: