torsdag, november 12, 2009

Dagens!



Jag önskar jag kunde bära mitt fett med samma självaktning som den här kvinnan. Eller, det gör jag ju allt som oftast, men då har det tagit timmar av mässande. Av affirmationer som "Jag Eveliina är nöjd med min kropp", "Jag Eveliina trivs med min kropp" och liknande. Jag föreställer mig att det är saker Beth Ditto inte gör. Beth Ditto är fullt upptagen med att frälsa världen ifrån alla onda skönhetsideal och som hon gör det. Hon är till på köpet ett konstnärligt geni, det finns inte ord att beskriva den respekt jag hyser för den här kvinnan. Så den här låten då. Om man lyssnar på studioinspelningen kan man höra hur hon i sticken strax innan refrängen liksom väser ur sig olika saker, och på ett ställe viskar hon "faggot", och det är ju så rätt. Så smart, så träffsäkert! Det skulle lika gärna kunna vara tjockis eller fetto, men det är så det har varit och säkert fortfarande är för många tjocka småtjejer överallt i hela världen som bara råkar ta lite för mycket plats.


L is for leaving
O is for on time
V is for the voices warning me I'll lose my mind
E is for the ending
The unhappy ending of the four letter word

Inga kommentarer: