måndag, november 09, 2009

Dagens!



Jag kan inte med ord beskriva hur hårt jag ogillar att lägga upp ett klipp med stillbilder. Det går inte.

Hursom. En vacker dag ska jag skriva en bok om den här mannen. Om det så blir på min dödsbädd. Vore väl en fördel om jag faktiskt gjorde det medan han fortfarande är i livet och jag faktiskt kan träffa honom, men jag är en sån mes att det förmodligen kommer hända.

För mig är det fullkomligt obegripligt hur någon kan fortsätta producera högkvalitativa låtar gång efter annan. Han är alltid i topp, och det helt utan konkurrens. Det här är för övrigt den första låten jag hört på senaste tid där han inte inleder låten med sitt mycket karaktäristiska nananana. Han börjar väl så sakta inse sina begränsningar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men fan vad jobbigt!!!! Men är det???? Har det på tungan men, nananananana vem???
Har helt glömt hans namn. Svara mig nu, så jag kan sitta på yt hela dan imorrn!

Eveliina Kokko sa...

det står ju till och med richie spice. har blockeringen även drabbat synen?

Anonym sa...

Haha, ja du... Mitt i natten kan den göra det. Grejen var att jag tryckte väl på play och läste ditt inlägg. Sen hade jag missat att kolla texten på yt klippet innan jag starta det. Men fan, den e fet. Ska köra ett race på yt med Richie Spice nu.
Kontentan av det hela är att jag finner texten i dina inlägg mer intressanta än de låtar du postar. Ta det som en komplimang.

Eveliina Kokko sa...

ja, och det påminner mig om att jag ska försöka knåpa ihop ett richie spice medley till mitt nästa gig den tredje dec på musslan. bor du i sthlm så kom!

Anonym sa...

Tyvärr inte. Annars hade det vart skitkul att se dig dj:a. Musslan föresten, vilka namn ni har där uppe...

Anonym sa...

Hur många spelningar har du haft nu föresten?

Eveliina Kokko sa...

första gången jag spelade fick jag bara spela fem låtar, så det räknar jag inte som en regelrätt spelning. denna på musslan som var förra för några veckor sedan var min första! men det är kul. finns inget dansgolv dock, så ingen hardcore dancehall vilket jag kan sakna men jag ska se till att styra upp något större snart.

Anonym sa...

NICE. Kan du inte posta ett inlägg när du börjat komma en bit på vägen, även om du redan gjort det kanske. Men jag kan nog fixa nåt gig till dig. Outside sthlm då...