söndag, september 06, 2009

Tiden är inne



Det finns ännu inte någon officiell video till Asha Alis The time is now, och det tjänar Saab förmodligen massor på. Jag har funderat lite på hur smart det egentligen var att av Asha att sälja låten till Saab, i synnerhet eftersom låten inte släppts än, men tycks bli första singeln från hennes nästa skiva. Å ena sidan kan ju reklamen verkligen funka som ett sätt att sälja in resten av henens skiva. Å andra sidan kanske låten bara blir känd som låten från Saabreklamen, och om den går tillräckligt mycket på tv, har folk hunnit tröttna på låten innan Ali ens hunnit börja promota sin skiva. Nu tror jag verkligen inte att så är fallet, jag lyssnade på låten ett tiotal gånger häromkvällen och den håller mer än väl för hundratals lyssningar. Men likväl finns alltid risken att folk tröttnar, som man gjorde med Oh Laura. Jag gillade aldrig den låten, den kom aldrig längre än till att vara just låten från Vattenkraftreklamen. Den enda slingan man hört hade man hört till leda. Om Time is now går sama öde tillmötes får tiden utvisa.

Jag blir hursomhelst väldit hoppfull när jag hör den, den är en utmärkt pepplåt så här när hösten och snart vintern, är i antågande, och man behöver just lite pepp när man inser att sommaren är slut, och det kommer dröja minst sex månader innan man åter får se ljuset igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låten är skriven specifikt för reklamfilmen.