torsdag, september 24, 2009

The Office

Även The Office har nypremiär ikväll, direkt efter United states of Tara. I trailern kan man se att Idris Elba ska gästa serien, men efter att ha kollat på Imdb så kan jag konstatera att trailern är något missvisande, då Mr Elba gör entre först i säsongsavslutningen. Nu gillar ju jag serien i alla fall, men att se något av Hollywoods snyggaste i den, skadar väl inte direkt. I synnerhet inte nu då Allan Ballan, som ser ut som Idris, men har lite spetsigare huvud, har slutat dejta. Det är i och för sig en annan historia, så jag gör bäst i att hålla på den ett tag.

The Office i alla fall. Ju mer jag jobbar, ju mer känner jag igen mig i de fullkomligt surrealistiska situationer som serien spelar upp. På min arbetsplats gör man problem av saker som inte är problem. Vissa av mina arbetskollegor är så överdrivet hänsynstagande att man inte kan annat än skrika åt dem att sluta sjåpa sig. Det vill säga, jag gör det i smyg, knyter näven i handen, men låtas i verkligeheten som ingenting. Jag menar, man kan ju inte hata någon som bara försker vara snäll? Eller jo, det kan man. När dom gör ett problem av något som inte är ett problem, bara för att dom vill visa hänsyn.

Kanske kan The Office ge mig utlopp för lite av mina aggresioner. Mycket välkommet!

Inga kommentarer: