fredag, september 15, 2006

Kvarteret Skatan

Kvarteret Skatan är helt underbart! Andra avsnittet fick mig att kikna av skratt, speciellt föräldrautbildningen där två blivande föräldrar råkar tända eld på provdockan var fenomenal.

Den klarast lysande stjärnan är ändå Anna Blomberg. Hon är så exakt i sitt tonfall och minspel att om jag någonsin inbillar mig att jag kan agera eller vara rolig ska jag bara ta en titt på vad som helst som hon gjort. I andra avsnittet av Skatan spelar hon i en sketch en sminkförsäljare som är mer mitt i prick än någon sminkförsäljare jag stött på. För mörk underlagscreme, lustig svinrygg och med den där lena lismande försäljarrösten gör Anna Blomberg sketchen!


Se Kvarteret Skatan här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yo! fatta att jag hamnade på denna sida när jag sitter framför min dator och tokgooglar på allt som kan ha med kvarteret skatan att göra bara för att det är så jävla roligt, götta att du också tycker det. min all time favoritgrej är sminkförsäljaren. essens! ha det!