torsdag, september 21, 2006

Indie-idol

Det framgår med allra största tylighet att hjärnorna bakom Idol vill hitta något nytt med mer udd än tidigare. Och so far verkar publiken helt med på noterna. Vilket ifos inte är så konstigt med tanke på att andelen alternativa personer ökat drastiskt en här säsongen.

Första säsongen var det Cornelia Dahlgren som skulle vara något slags indiealibi, förra året var Elina kryddan. Men i år har juryn redan fixat in ett större urval annorlunda människor som dessutom publiken haft vett nog att rösta vidare till final. Mest för att dom tokknäckt allt motstånd.

Men när jag såg programmet igår tyckte jag mest synd om dom stackars deltagarna för stylisten och frissan måste ha gåt på en gemensam snedtripp av det allra värsta slag. Hur kan man annars förklara att Felicia inte gick att känna igen, Natalie över en natt förvandlats till en 35-årig småbarnsmamma med hela Chers perukförråd på huvet, eller att Sara var slående lik ett penntroll? Cissi var den enda som såg någorlunda hemma ut i sina kläder och var följdaktligen en av dem som gjorde bäst ifrån sig för att hon kände sig bekväm. Det gör mig lite ledsen att se den här totala omstylningen för anledningen till att jag gillat en sån som Felicia är just hennes down to earth attitude. Nu fick man istället en Agnes två och allt det där som skulle ge uttryck för hennes personlighet, som bara rösten gjort genom uttagningsserien var försvunnit och hon blev blek, tråkig, förutsägbar osv.

En annan sak som slog mig då jag såg måndagens program var att Mogge verkade forska i hur djupt ner i Cosimas urringning han kunde kolla utan någon skulle märka. Mogge, jag såg dig allt!

1 kommentar:

pseudonym sa...

haha, penntroll.

Men jag håller med helt och hållet, tyckte speciellt att Felicia kändes helt fel stylad.

Bra blogg för övrigt.