onsdag, september 13, 2006

Jag sågar Sr Atlas

Sr har precis lanserat Sr Atlas ännu en webbkanal som ska spela wärldsmusik. Jag gav det en halvtimme och bytte över till P3 Street. Problemet är att den är för spretig. Att vilja lyssna på Sr Atlas innebär ett evigt hoppande från Bollywoodballader med fågelkvitter till Ricky Martins spanska repertoar. Man förutsätter alltså att om lyssnarna gillar Bollywoodballader med fågelkvitter så kan man stå ut med Ricky Martin. Men riktigt så enkelt är det väl inte ?

Är man så perifer att man själv måste leta upp musiken man gillar är man nog följdaktligen tillräckligt insatt för att gilla inte bara sånt som kan tilltala mainstreampubliken. Och trots att det kanske låter fördomsfullt så tror jag att Sr Atlas kanske har en förkärlek för lite mer komersiellt gångbar wärldsmusik än svårtillgängligare saker.

1 kommentar:

Vanja sa...

Själv lyssnar jag mest på somaFM på nätet... en skön blandning. Jag finns också på nätet... i gårdagens valdebatt :) Kom in på min blogg å lyssna på eländet...