söndag, juli 02, 2006

Sag bagge matcherna igar. Den forsta missade jag inledningen pa da jag pa grund av illaartade skavsar inte kunde ga snabbare an att sengangare kunnat passera. Dock ar det alltid ett osakert kort att valja fotboll framfor musik. Just pa grund av att fotbollen ar sa oforutsagbar. Darfor ar jag glad att jag inte stannade under hela Argentinas match for da hade jag fatt se dem spela oavgjort under full tid och dessutom missat Lady Sovereign. A andra sidan valde jag Englands match framfor Pharaohe Monch och sa spannande som den var ar jag glad att jag gjorde det. Aven om England forsvarade sig val sa lyckades de inte gora de alltid lika livsnodvandiga malen.

Det har pratats mycket om att Sverige skulle vara sonderlast. Men igar blev det en en gang uppenbart att aven ett land som Frankrike kan bli sonderlast. I match efter match har lag efter lag inte gjort annat an lurat Henry att spela offside. Och aven om Frankrike trots detta har vunnit sa ar det ju knappast tack vare Henry.

Jag sorjer det faktum att inte sa mycket som ett lag utanfor Europas granser lyckats ta sig langre an sa har. For jag vill inte tro att Europa ar sa har dominerande nar det kommer till fotboll. Det vore sa trakigt.

Har pratat sa mycket fotboll med killar av alla mojliga nationaliteter och det flesta borjar med att fraga vem i respektive lag jag tycker ar snyggast. Och hur mycket jag an skamtsamt spelat pa den har fordomen borjar den nu bli trottsam. Men jag antar att det ar karma. Har har jag dock utnyttjat tillfallet att forklara i ord exakt hur intresserad jag ar och i de flesta, for att inte samtliga fall, har jag lyckats. Igar blev en engelsman i strahatt vid namn Jack sa uppspelt att han drog i vag med mig till sina vanner bara for att visa upp mig och saga att jag "kunde prata fotboll". Efter att jag skrotat Svennis som tranare for England.

p.s Varfor envisas alla med att prata om gruppspelet som slutspel nar det som nu spelas i sjalva verket ar slutspelet ? I mina oron ar det forst kval sen gruppspel och sist slutspel men i verkligheten jag bevistar da och da pratar man om gruppspelet som Emslutspelet.

Naval. Nu vantar slutet pa Arctic Monkeys konsert. Och sen The Strokes.

Inga kommentarer: