tisdag, juli 04, 2006

Fragment

Argentina förlorade. Likväl sitter jag här och håller på min andrahandsfavorit Italien som leder med 1-0. Jag såg inte så mycket mer än första halvlek av Argentinas match. Sedan blev jag avbruten av mitt förnuft som inte ville annat än besvista Lady S. konsert. Hon är Englands längsta dvärg som heller inte kan dansa. För Zambrotta, Cannavaro, Totti, Gattuso, Pirlo och alla de andra italienarna är jag beredd att offra The Streets om det mot förmodan skulle gå till förlängning. Men hon hejar ju på England, det gör ju inte jag. Det är inget annat än vackert. Tottis andra chans. Han har levt upp till förväntningarna i en av de matcher som betyder mest av allt just nu.

Italienarna förhäver sig själva och tycker att alla mål, de få de ändå släptt in, ju faktiskt varit självmål och inget någon annan kan dra lycka av.

Utdrag ur fyllesvammel författat fredagkväll på West.

Inga kommentarer: