onsdag, juli 05, 2006

Forza Italia!

Vet knappt var jag ska börja. Har kännts av och till hela dagen. Lite för att jag är sjuk efter Roskilde. Men när väl matchen började så kändes till en början lovande. Italien började med att totalt dominera matchen för att fortsätta med att dominera matchen. Lite släppte de in Tyskland när de började bli trötta mot slutet. Men rastlösheten satte in redan efter tjugo minuter. Arton för att vara exakt. Någon borde forska på det där. Sen blev matchen precis som repris av Sverige-Paraguay upphöjt i tio med skillanden att Italien spelade så mycket bättre, hade fruktansvärt mycket fler chanser och förtjänade en vinst så mycket mer. Jag blev så frusterad mot slutet att jag hade kunnat slå någon. När det andra stolpskottet kom sa jag till min kamrat att det hade sin förklaring i att stolparna var från Tyskland.För sån otur kan man annars inte ha.Men dom vann ju tack och lov och den lycka jag kände efter att matchen var slut kommer inte kunna överträffas på länge. Om de nu inte slår Frankrike på söndag. För om det blir Portugal i final är jag glad vilket lag som än vinner. Jag önskar bara att målet kommit efter den där underbara klacken! Jag hade nästan gett upp mot slutet och att de ändå vann gjorde vinsten så mycket större och mäktigare.

När det här ändå är ett fotbollsinlägg har jag tagit ut ett lag fullt av 80-talister.
Isaksson
Eboue Coloccini Lahm Cole
Ronaldo Fabregas Kaka Ronaldinho
Torres Tevez

Reserver
Srna, V Vaart, Rosicky, Adriano, Robben,Ibrahimovich

P.s
Curtis if you read this, leave your mail in a comment! D.s

Inga kommentarer: