lördag, juni 30, 2007

Är man det minsta bevandrad inom psykopater och psykologi så vet man att de flesta galningar börjar sin bana som djurplågare. Dahmer plågade traktens katter, fiskar och hundar till döds utan att så mycket som blinka. Detta bådar inte gott för framtiden då de stackars skogssniglar som på morgonkvisten letar sig ut på cykelochgångbanan till tunnelbanan här i Västra skogen. Vi talar inte om mördarsniglar här utan små försynta skogssniglar med helt underbart vackra skal, och det i alla möjliga storlekar. Att försöka rädda dem från en säker död gör att promenaden till tunnelbanan blir minst minuten längre. Jag fattar inte vad det är med försvarslösa insekter som lockar fram det värsta i barn men de få gånger då jag inte funnits där för att rädda de små slemmiga stackarna så ser gångvägen ut som ett inferno av mosade sniglar som blivit ihjältrampade, påkörda och plågade till döds. Vad ska jag ta mig till? Vad är det med sniglar som så verkar provocera folk att ta till detta övervåld, kommer jag nog aldrig förstå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sniglar? Har inte sett en snigel på länge.. Kanske dags att jag tar mig utanför innerstan ;-)