måndag, juni 25, 2007

Okej. Bara för att ni ska få någon slags uppfattning om hur nördig jag är när det kommer till mat vill jag ta tillfället i akt och göra er uppmärksamma på hur underbara rivjärnen som de deltagande i Top chef använder är. Jag ser rivjärnet och tänker att om jag hade ett sådant där rivjärn så skulle det verkligen bli riva av. Och så kommer jag på mig själv och inser vilken ultranördig tanke det överhuvudtaget är för att rivjärnet egentligen inte är så mycket för världen, mer än att rivdelen går hela vägen upp på handtaget, alltså inte ett sånt där vanligt svennerivjärn som alla har, utan ett kanske lite speciellt rivjärn. Jag såg häromdagen Rachel Ray använda ett platt rivjärn för att riva ost och då insåg jag hur mycket jag önskar att jag hade ett vettigt kök, inte en allmän hälsofara som jag måste dela med elva matmarodörer.

Inga kommentarer: