måndag, april 11, 2011

30 Day song challenge #29

A song from you childhood

Det finns inte en chans att jag tänker välja en låt. Jag vägrar.

Så här såg min barndom ut. Mina föräldrar skildes när jag vara 4 och jag bodde med pappa på Sörböle i Skellefteå. Pappa jobbade natt, jag gick på nattis. När vi var lediga brukade vi åka och bada på Eddahallen. En gång glömde jag mitt cyklop och fick gå till hittegodsavdelningen där det fanns minst femton snarliknande cyklop, men inte det jag glömt. Men jag tog ett i alla fall. Relaxavdelningen var superläskig, där satt alltid en gubbmaffia och pratade om gud vet vad. Ja, pappa tog in mig på herrarnas, något säkert många skulle hata honom för idag.

Han spelade inte Disneytajm åt mig, med Zorro, Batman och gamla Kalle Ankaklassiker. Och så var det Listan med Martin Timell. Där någonstans börjar min musikhistoria. Med Listan. Jag fick inte rösta men kollade ändå och Lars Roos låg etta i vad som kändes som hundra år.









Inga kommentarer: