lördag, april 09, 2011

30 Day song challenge #26

A song that you can play on an instrument

När jag gick högstadiet hade vi två rätt sköna killar i musik ett par terminer, Fredrik och Johan. Fredrik spelade gitarr och Johan gitarr.

När det kom till popen fick vi lära oss att sång var ett instrument. Det finns säkert jättemånga som skulle invända mot detta, men jag håller med dem. Sång är ett instrument och att kunna sjunga, dvs hålla ton, är att behärska ett instrument.

Och det kan jag. Jag kunde också ett tag spela ståbas, men där fick jag ALDRIG spela solon utan bara tråkiga, monotona stämmor så jag tänker inte klistra in Gärdebylåten.

Istället väljer jag en låt jag sjöng för två överfulla hörsalar när jag gick tvån på gymnasiet. Nervös som fan, men jag var tokbra har jag insett så här i efterhand. Året efter sjöng jag Bitch is back, en låt Elton John skrev åt Tina Turner.

Inga kommentarer: