måndag, april 04, 2011

30 Day song challenge #24

A song that you want to play at your funeral

Så här långt har jag däremot inte tänkt och vet inte om jag vill det. Jag föreställer mig att folk kommer vara ledsna och musiken ska väl fungera som någon slags tröst men jag tror inte på himlen i klassisk mening. Att spela psalmer är därför ganska meningslöst. På både farmor, farfars och mormors begravningar spelades bara psalmer och att spela annat än psalmer eller att spela levande musik känns för mig ganska främmande, jag har aldrig varit på en sådan begravning. Jag önskar att jag hade haft sinnesro nog att sjunga Elite på farmors för hon mer än någon annan personifierar den låten.

Om jag ändå ska välja en låt så är det nog dessvärre en låt jag redan valt i denna utmaning, nämligen Highwayman med The Highwaymen.

Inga kommentarer: