lördag, april 02, 2011

30 Day song challenge #22

A song that you listen to when you are sad

Som mest ledsen är jag när jag har pms och då lyssnar jag oftast på låtar som handlar om olycklig kärlek. Om att ha blivit lämnad, övergiven, fått sitt hjärta krossa. Låtar utan minsta tillstymmelse till hämndbegär, revanschlust. Bara djup misär. För att verkligen gå ner mig i olyckligheten så mycket som bara möjligt.

Och det finns egentligen bara en låt som illustrerar denna känsla av hopplöshet på allra bästa sätt. Inte nog med att låten verkligen är tokdeprimerande, musikvideon är i klassisk ordning precis lika sorglig. Det går verkligen varvet runt och blir närmaste patetiskt och skrattretande med ändå samtidigt rörande. Självömkande ftw

Sommaren 2006, när denna var som mest populär, blev detta min låt i vårt kompisgäng. Det var denna och Telephone thing. Jag sjöng dem jämt och blev mer eller mindre galen när någon av dessa två låtar spelades ute.

Inga kommentarer: