tisdag, juni 01, 2010

Livet enligt: Eveliina Kokko

Vad är sann lycka:

- Ett hem som doftar gott, ett kylskåp fullt av god mat, en omtänksam familj och lojala vänner.

Vilken är din största rädsla:

- Att bli likgiltig. Då kan jag lika gärna ge upp för att bli likgiltig är i någon mening att ge upp är det inte?

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?

- Min feghet.

Vilken egenskap föraktar du mest hos andra?

- Falskhet.

Vilken levande person beundrar du mest?

- Nelson Mandela.

Hur känner du dig just nu?

- Trött.

När ljuger du?

- Alldeles för sällan.

Vad ogillar du mest med ditt utseende?

- Fettet.

Vilka kvaliteter uppskattar du hos män?

- Uppriktighet, lojalitet, omtänksamhet,humor, självdistans, avsaknad av förhud samt skägg.

Vilka kvaliteter uppskattar du hos kvinnor?

- Uppriktighet, lojalitet, omtänksamhet, humor, självdistans.

Vilka ord eller uttryck använder du för ofta?

-Liksom, absolut, yesssss, grejen är den, så att.

Vem eller vad är ditt livs kärlek?

- Mat, parfym, musik.

Vilken talang skulle du vilja ha?

- Kunna rita.

Om du kunde förändra en sak med dig själv, vad skulle det vara?

- Jag skulle se till att bli odödlig.

Om du skulle dö och fick återvända som en person eller sak, vad skulle du välja?

- Jag skulle återvända som den första kvinnliga generalsekreteraren för FN.

Vilken av dina ägodelar håller du högst?

- Min borttynande sommarstuga.

Vad är det värsta en människa kan uppleva?

- Förlust.

Vilken är din favoritsysselsättning?

- Fika med en bra tidning.

Vilket är ditt mest utmärkande drag?

- Min excentrism. U got to se it to believe it.

Vilken påhittad person uppskattar du mest?

- Rocky, seriehunden alltså.

Vilka är de största hjältarna i ditt liv?

- Mamma, pappa, mormor, farmor. Farmor mest. Sorry ni andra men hon är och förblir nr ett.

Vad ogillar du mest?

- Likgiltighet. Fullkomligt obegripligt.

Vad ångrar du djupast?

- Att jag sårat människor och gjort det medvetet.

Vilket är ditt motto?

- You must be the change you wish to see in the world.

1 kommentar:

GonzalesJr @ whoa.nu sa...

Vilka kvaliteter uppskattar du hos män?

- Uppriktighet, lojalitet, omtänksamhet,humor, självdistans, avsaknad av förhud samt skägg.



Det är inte varje dag jag läser ett sådant svar (: Varför uppskattas det? Frågan av ren nyfikenhet.