torsdag, juni 24, 2010

3000



Churcill sa någon gång att man som skribent skulle ha som målsättning att skriva 3000 tecken dagligen. Det betyder att jag när jag skrivit färdigt detta kommer ligga ungefär 2500 tecken back imorgon.

Jag ska börja säga faen bara för att det låter så mycket roligare än fan. Och säga det med samma intonation som Bergman. Det var då själva faaaaeeeen. Låter inte alls som en svärdom.

När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet, eller cell, hade jag sex matskedar. Nu har jag en. Vad som hänt med de andra fem vet jag inte men min gissning är att någon av alla mina miljoner grannar som passerat under dessa år tagit dem med sig när de flytt(at).

Tydligen har någon, jag kommer just nu inte ihåg vem, dragit igång en kampanj som går ut på att man ska tävla i att panta burkar. Jag kan tycka att det är väldigt behjärtansvärt. Sämst går det för själva tävlingen i åldersgruppen 15-29. Jag kan känna att det finns ett ganska stort systemfel om svenska myndigheter på allvar tror att någon över 18 med minsta självaktning kommer ägna sin sommar åt att plocka burkar i hopp om att vinna en cykel. Sen att det finns över 200 miljoner att tjäna, det är en helt annan femma. Så sent som för några månader sedan såg jag en tjej dumpa en hel kasse med burkar i en random sopkorg för att hon tyckte det var för genant att panta. Jag har ingen aning om varför, vill du slänga pengar är det helt upp till dig men jag kommer aldrig förstå.

Jag har precis läst ut Alex Schulmans Skynda att älska. Den var om inte jättedålig så inte särskilt bra. Ska du läsa en svensk bok på semestern så läs en annan.

Om Ron Jeremys biografi som jag läste ut för någon vecka sen har jag följande att säga; det är lustigt hur kvinnliga porrstjärnors böcker handlar om hur synd det en gång varit om dem, och manligas om deras eviga kringknullande. Läs inte heller denna bok. I mina ögon är det uppenbart att Jeremy lider av ett enormt mindrevärdeskomplex för det enda han gör är att rabbla upp alla kändisar han träffat, oavsett om det bara råkat vara så att han stått i samma rum som dem för en kort stund. Det är ganska sorgligt att en vuxen människa inte har mer självinsikt än så. Sen är den uruselt översatt, så om du nu ändå vill läsa den, läs den på engelska.

Kollade precis ett dubbelavsnitt av SATC. Okej att jag hatar Ryssen men Steve är fan etter värre. Vilket jävla sjåp han är. Jag skulle sparkat ut honom för länge sen. Har noll försonande drag den där förbannade loosern.

Så. Det blev nog närmare 2400 tecken när jag räknar efter. Om nu någon på allvar tror att jag räknar dem så vill jag låta meddela att jag självklart tar ett snitt på varje rad som jag multiplicerar med antalet rader. Det tipset ger jag er helt gratis. Och er som aldrig kommer ha användning av det tipset tycker jag synd om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tvärfet låt!

Eveliina Kokko sa...

Ja. Det ska vara hårt, aggresivt, snabbt och mer eller mindre obegripligt, dvs handla om att hänga bögar och flator till höger och vänster. Skämt åsido.