måndag, maj 31, 2010

Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig



Jag provoceras faktiskt inte så mycket av rumpskakandet vilket förvånar mig. Försöker komma underfund med hur det kommer sig men vet ännu inte.

Det här har jag funderat lite över idag

- Vad med Chloë Shuterman är det som är så provocerande? Att hon är bortskämd eller att vi får se exakt hur bortskämd?

- Hur töntigt det är att minst tre krönikörer/bloggare/proffstyckare i brist på annat kommer dragande med att det hemska med Chloë Shuterman är SATC. Seriöööst. Det är fiktion. Värre att låta ungen kolla på Aktuellt, Rapport eller Nyheterna i så fall faktiskt.

- Att folk faktiskt orkar bry sig om Chloë Shuterman när en av sju kvinnor i Niger dör i barnsäng. Jag skäms.

- Varför i hela fridens namn Berns vd Annika Frisch tycker det är relevant att mejla Axel Eks rektor för att informera henne om vad han skriver i olika forum på internet. Där har det sannerligen brunnit rejält i proppskåpet.

- Förundrats över att City tycker "Vilka vilka kvaliteter uppskattar du mest hos män/kvinnor" är en relevant fråga att ställa i "Livet enligt"-intervjun. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är det en kuggfråga för att se om den besvarande svarar samma sak och därmed inte sällar sig till skaran som gör skillnad på män och kvinnor, eller tycker man på allvar att det är en bra fråga, och att det finns skillnader? Dagens svarande Charlie Christensen(Arne Ankas pappa) uppskattar de män som inte joggar och som har en begynnande flint. Ska jag tolka det som att kvinnor som joggar är okej? Han gillar också kvinnor som inte bantar utan botox. Så botox hos män är okej? Jag är helt yr.

Och så då Dn På stan igen. I vad jag tror är minst fyra dagar nu har det legat uppe dubbla puffar till Hej Konsument-artikeln med Julia Spada. Ett nytt journalistiskt grepp? Om inte så är det rätt pinsamt.

Inga kommentarer: