torsdag, maj 20, 2010

Några tankar om pastan.se

- Varför låter man daterade artiklar ligga kvar på förstasidan? Varför? Jag vill inte gå in, se en artikel om någon bra dj, intressant föreläsning, spännande utställning, för att sedan upptäcka att jag missat det. Bara just nu ligger det i underkategorin Mer på stan uppe minst tre evenemang som redan passerat bäst före datumet. Endera vet man inte vem på redaktionen som har ansvar för att se till att skiten åker ner, eller så är den personen ruskigt lat. Alternativt upptagen med att moderera och fixa kommentarfunktionen på Rockystripparna. För det är en helt annan femma. Att det handlar om att man håller på att fixa till funktionen köper jag inte. Jag tror helt enkelt man är för feg för att låta den ligga kvar, och det säger allt om På stans bajsnödighet. Stripparna får vara nästan hur provocerande och utmanande som helst men kommentarerna får det inte. Säger i mina ögon mycket om sakernas tillstånd.

1 kommentar:

Andreas Rolfer sa...

Hej Eveliina! Att gamla artiklar ligger kvar på sajten har att göra med svårigheten i att vara en bilaga som kommer veckovis och samtidigt driva en sajt som ska uppdateras mycket ofta. Det är två olika tempon och medför onekligen viss problematik – textmaterial och planering följer tidningsutgivningen och sajten får "hänga på". Det är inte idealiskt, men jag är rädd att det just nu inte finns möjlighet till något annat, rent resursmässigt. Jag kan dock ta upp problemet på vårt nästa På stan-möte, och se om vi kan göra något annorlunda. När det gäller Rocky så vet jag inte varför kommentarer inte tillåts, kanske kan axel.bjorklund@dn.se svara.