söndag, maj 16, 2010

Roadtrip

I fredags åkte jag på en roadtrip till Mörby ( typ Nora som jag fått lära mig hör till Djursholm men som tydligen inte gjorde det) som shotgundj. Dvs det var mitt ansvar att hela vägen fram och tillbaka till stan se till att spela bästa skiten på den lilla bärbara saken min kompis hade med sig. Inte mig emot! Finns inget roligare än att åka bil med bra musik. Det enda jag saknar med att inte ha bil.

Iaf. Så vi kommer till Nora och sitter och väntar på människan vi skulle hämta. Hon är lite seg i starten och vi tvingas ringa och stressa henne kanske två gånger. Medan vi sitter där så ser jag en kvinna stanna till utanför bilen. Hon är cirka femtio, vit och har en illgul trafikväst. Hon vänder sig om och jag listar rätt snabbt ut att hon är ute och går med sin hund. Klockan var ju trots allt halv elva. Så. Jag ser inte själva hunden så jag säger till min kompis - Jag slår vad om att hon har en golden retriver eller en king charles spaniel. Han vänder sig om och kollar men säger sen att han inte har någon som helst koll på hundraser. Men sen när passerar framför bilen och återigen vänder sig om i väntan på sin sega gamla hund, vad tror ni inte kommer lufsande om just en väldigt blond och ljus golden?

Hur fan visste jag det här? Är det jag som är fördomsfull eller hon som är förutsägbar?

Inga kommentarer: