söndag, maj 30, 2010

Det tredje benet



Är det bara jag som klär mig slampigt på dancehallkonserter och flummigt/hippieigt på rootsgejerna? Jag trodde detta var en allmänt etablerad regel, men icke. För på Ward 21konserten var det tjejer som hade stora ringar, träarmband och bandanas till sina långklänningar med tillhörande jesussandaler. Allt medan tempraturen ute inte ens är tio plus.

Och så de här posörerna. Tjejer runt tjugo med rumpor så tajta att man kan pressa en nöt mellan skinkorna på dem. Som inte har någon som helst koll på musiken utan bara bryr sig om yta yta yta yta yta. Eller, ofta har ju en i gänget på sex till åtta koll, och får med lite övertalning med sig resten. Stilförebilder för dessa brudar är liksom Midi Maxi och Efti och Leila K men helt gone wrong så att det bara ser fult och utstuderat ut.

Mitt i allt detta njöt jag bara men underbart är way to kort för när konserten var över, drog alla. Var vet jag inte men jag hade hoppats på mer dans och då inte bara till det som Ward 21 spelade. Ah well, sommaren har ju inte ens börjat än...

Just det, Tifas låt. Ja vad ska man säga. Jag har slutat lyssna igenom grabbarnas låtar för dom är allt som oftast helt jävla ointressanta, eller så försöker dom i texterna rättfärdiga att kalla tjejer för horor, slampor, slynor eller subbor, samt också förklara varför vissa tjejer förtjänar sig en omgång, och jag undrar VARFÖR skulle jag vilja lyssna på sådant?

Inga kommentarer: