torsdag, juli 12, 2007

Rösterna i huvudet.

Håller som bäst på att läsa Snabba cash, som jag väl borde ha läst redan för ett halvår sedan då det inte snackats om något annat den senaste tiden. Inte för att den är särskilt bra, hade väl inte väntat mig att det skulle vara något litterärt underverk men det duger på semestern och jag läser den nu inte bara för att läsa den utan också för att den visade sig vara helt sjuuukt spännande.

Började igår natt och har redan läst halva. Andra halvan i natt förmodligen. Men när jag som bäst läste den igår var det minst sagt skrattretande vilka röster jag hörde läsa den. Rättegångsprottokollen läses av en äldre herre med väldigt uppfodrande röst, kanske runt 60. Artikeln ur DN lästes av den nyhetskvinna 40. Men roligast av allt! Större delar av boken, som skildrar rymlinge Jorge och indrivaren Mrado hör jag läsas upp av typ någon Dogge Doggelito typ. Och då är inte ens 30 procent av det som beskriver deras tillvaro dialog,eller för den delen på rinkebysvenska. Men roligt är det. Efter ett tag försvinner rösterna om man tänker för mycket på dem men kommer också tillbaka lika fort.

Inga kommentarer: