onsdag, juli 25, 2007

På mitt stammiscafé fikar emellanåt en grupp distignerade herrar runt de 60 som jag brukar kalla "ryska diskussionklubben" för dom verkar kunna sitta och diskutera i timmar. Och just för att jag inte fattar ett ord av vad dom säger så föreställer jag mig att de endast avhandlar riktigt värdsliga frågor, som politik, religion, filosofi och inte det som kanske känns desto mer troligt dvs familj, jobb och ekonomi. När jag ser dem , eller han som jag upplever vara ordförande i klubben stiga in på cafét tänker jag alltid " ryska diskussionsklubben har möte idag", för det är så, dom sammanträder med regelbundna mellanrum och det är alltid samma fyra gubbar som träffas. I dag hade en av gubbarna på sig schakrutiga Vans, det såg jättekul ut. Och en annan av dem hade med sig ett paket Toffifee som de satt och snaskade på till kaffet. Jag vet att dom säkert snarare är en manlig motsvarighet till vilken syjunta som helst men lever i den ljuvavillfarelsen att det inte är så.

Inga kommentarer: