måndag, juli 23, 2007

Gnällspiken

Irritationsmoment de senaste dagarna:

- Personer som satt inställningen på sin Myspacepresentation till privat.

- Personer som satt sina inställningen till sina Myspacebilder till privat.

Dessa människor är töntiga och fega. Jag förstår inte varför dom inte vill visa sina presentationer eller sina bilder, och enda rimliga ursäkten är väl att de lever under skyddad identitet men då kanske man överhuvudtaget inte ska ha ett Myspacekonto? Jag tror att det här irriterar mig främst för att jag upplever det som att dessa människor tror att dom är lite för mer än alla oss andra.

- Mina korridorgrannars inkompetens när det kommer till soppåsar.
Okej. Det är det mest grundläggande i världen. Man fyller påsen och när den är full så byter man den. Just det sistnämnda verkar ha gått alla mina grannar förbi för i vårt kök står det 3 fulla soppåsar som folk fortsätter köra ner sopor i, trots att det väller över alla breddar. Mina grannar är följdaktligen både lata och korkade, men det har jag ju redan nämnt. Frågan är bara hur jag då ska lyckas nå fram till dem utan att behöva sjunka ner på samma låga nivå som dom själva.

-Tjejer som klär sig i juli som om det vore april.
Jag gick en promenad med en kompis i lördagsnatt och vart än jag såg såg jag tjejer ungefär 23 + ( obs inte turister, turister får klä sig hur väl de vill för de lever i villfarelsen att vi har isbjörnar på gatorna) som hade halsduk, långbyxor, jacka och lager på lager av tröjor som vore det april snarare än juli. Ni gör mig så ledsna. Kan ni snälla inte ta på er en förkylning bara för att jag ska få känna att det är sommar, dvs inte känna mig som en slampa som klär mig så lite som möjligt bara för att få visa så mycket som möjligt av min brunbrända uppenbarelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va!? Bor du i korridor? :-o