måndag, maj 07, 2007

Att Beyonce gästade Globen i torsdags kan väl knappast ha undgått någon. I PunktSe intervjuades dagen efter konserten tre konsertbesökare om vilken de tyckte var den bästa låten. 11-åriga Erika tyckte att "Irreplaceable" var bäst, men vad som gjorde mig fullkomligt full i skratt var att Gunilla, 49 år, från Täby på samma fråga svarade " To the left" med motiveringen att den ju spelats så mycket på radion. Seriöst. Artikelförfattaren måste väl ändå fatta att Gunilla menar "Irreplaceable" ? Eller försöker hon göra en grej av att medelklasskvinnor 45 + inte har koll på vad låtarna dom gillar heter? Själv hade jag nog försökt leta vidare efter någon som gillade någon anna låt bäst, att två av tre gillar samma låt tolkar jag som att reportern var för lat för sitt eget bästa. Eller så kanske alla 10.000 i globen tyckte att "Irreplaceable " var bäst. Jag var inte där så vad vet jag?

Inga kommentarer: