onsdag, februari 07, 2007

Åter till åttiotalet

Varje fredag tränar jag latinaerobics. Det är aerobicpass inspirerat av latinska rytmer och hämtar inspiration från mambo, salsa och lite annat gott. Och följdaktligen så är musiken detsamma. Men. För två veckor sen dök mitt i alltihopa upp en låt som fick mig att hitta energi jag inte trodde hade, som tog mig tillbaka till 80-talet efter mindre än några toner. Och när jag kollade in videon på Youtube så dök det upp så många frågor. Vad hände med Anki Bagger? Hur lång tid tog det för Lili och Sussie och få ihop koreografin? Varför envisas Sussie med att stressigt försöka vara en halv takt före Lili? Frågor som väl aldrig kommer få något svar, som kanske inte heller har något svar, men som likväl kommer göra att jag länge länge ligger sömnlös.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv hittar jag energi när de här killarna från 80-talsbandet Novo går loss ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=6a_tHIfntfI&mode=related&search=

Enjoy! Strages "Fans" var grymt underhållande BTW. Tack, tack!