fredag, februari 16, 2007

I veckan började Girlylicous. Men det levde inte alls upp till mina förväntningar. Mest för att det var så ojämnt. Studion och tjejerna var så snygga att kontrasten till inslagen, bland annat det om den internetdejtande tjejen, eller för den delen "dilemmat" var skrikande. Även om det sistnämnda helt uppenbart skulle få en 80-talist som mig att tänka "Bullen" och "brevfilm" så var det inte tillräckligt för att nå hela vägen fram.

Överhuvudtaget var det i övergången mellan inslagen och studion som programmet misslyckades. Var för sig så skulle dessa två kunna bli två helt olika program. Inslagen påminde om Charlotte Flinkenbergs Undercover än något annat och studiomaterialet påminde mer om andra talkshows vi sett till leda. Typ Silikon, Alice Bah och Hannah.

Sen hade redaktionen gjort det klassiska misstaget att försöka fylla första programmet med så mycket som möjligt, bara för att visa musklerna. Resultatet blev som alltid att man inte gick till botten med något. På mindre än en timme hann man prata om polyamori ( men inte seriemonogami), om internetdejtande, öppna förhållanden, varför man faller för en viss typ etc, etc. Sen gillade jag inte Tilde. Men jag är beredd att ge henne en andra chans.

1 kommentar:

annen sa...

Jag tyckte det var rätt pinsamt och Tilde Fröling är pinsammast av alla!