onsdag, juni 14, 2006

Jag har grava problem med Blogger och håller på att få ett mindre nervsammanbrott. Hade det inte varit för det hade ni kunnat läsa en analys kring hur fult det kan vara med folk som frontar landslagströjor och hur Helena Seger inte gör det, hur tydligt det syns när hon sitter i ett hav av blågula spelarfruar, hur synd det är om de rutiga kroaterna, hur fullt orange är, hur jag gett upp om att säga Nederländerna och så vidare men blogger bestämde sig för att helt sonika radera inlägget som jag givetvis inte sparat någonannanstans. Om någon vet varför det här händer hör av er och om någon har förklaringen till varför det händer just mig så hör av er då med. Kan ju vara fotbollsgudarna som tycker jag lägger för stor vikt vid yta gentemot innehåll men det är ju så jäkla roligt att jag inte kan hålla mig. Speciellt när både Brasilien och Frankrike spelar så tråkigt som de gjorde igår. Kroaterna var duktiga men hade inte turen på sin sida. Jag upptäckte hur snygg Tudor är, nästan så snygg att han skulle passat i "heta elvan" men han borde ha lite större käkben. Adriano har jag också förbisett men de två tillsammans får bli bänknötare.
Hela härvan kring "diskussionen" i omklädningsrummet har varit kul att följa. Speciellt nu då Expressen frontar en bild på en landslagsman som skäms som egentligen kan vara vem som helst. Själv har jag mina misstankar men de är för konspiratoriska för att kunna stämma på den jag tror det är för den jag tror det är har en image av att vara för godhjärtad för att göra något liknande.
Frankrikes 0-0 match igår gör ju inte Sverige helt ensamma om att inte kunna skapa något mot lag som man bör segra över. Hade för övrigt varit en bedrövelse om Sveriges första match varit den enda som slutat mållös efter första omgången. Enligt mitt kokkoindex måste det komma ett mål var tjugonde minut för att en match ska vara så underhållande som möjligt. Tjugotre minuter in i matchen mella Angola och Portugal började jag räcka mig efter fjärrkontrollen för att byta kanal.

Inga kommentarer: