söndag, juni 25, 2006

Att vara tablåläggare på Svt i dessa VM-tider måste vara ett drömjobb för en sadist med många fotbollsälskande fiender. För istället för att sopa undan program så byter match efter match kanal i alla fall två om inte tre eller ibland fyra gånger. I alla fall upplever jag det så. Är man hemma är det lungt nog men ser man matchen ute på lokal ( ett uttryck som föräldragenenrationen oavsett vilken skulle använda) blir frustrationen gigantisk när ingen finns i närheten av fjärrkontrollen och man istället för fotbollen man kom för att se hamnar framför Aktuellt. Känslan av att se nyheterna på storbildskärm tillsammans med öldrickande fotbollsfantaster är minst sagt bisarr.

Jag fattar verkligen inte hur SVT tänkte. Överhuvudtaget.Jag kan acceptera att det kanske int finns möjlighet att rensa tablån för att visa en hel match, även om TV4 mirakulöst nog verkar veta hur man gör, men att genomföra ett kanalbyte precis vid avspark är för mig helt obegripligt. Hur tänker man då? Sen fortsätter kanalbyten att återkomma med ungefär var tjugonde minut och efter ett tag blir man helt likgiltig även om det är sjukt irriterande.

Jag har till och med vädrat åsikter om att TV4:s reklam är att föredra framför SVT:s ständigt återkommande kanlbyten. Om man nu ska jämföra de två. I övrigt är bägge kanalerna lika bra, eller för den delen lika dåliga.

Inga kommentarer: